Veckans träning 22-27 april

Vecka 7 av 10 i träningsprogrammet för Göteborgsvarvet hade detta upplägg:

  • Måndag – Distans 12 km
  • Tisdag – Intervall 3 x 10 min
  • Onsdag – Vila
  • Torsdag – Distans 10 km + styrka
  • Fredag – Intervall 5 x 70-50-30
  • Lördag – Vila
  • Söndag – Långpass 20 km

Anpassat i en fullspäckad vecka fick jag ihop det så här:

  • Måndag – 12,4 km i 4:35 min/km. På fötterna: Asics Gel-Kayano 18.
  • Tisdag – Lång intervall: 3 x 10 min. Blåsigt som gjorde det lite svårt att hålla jämnt tempo men körde i 4:12, 4:25, 3:57 + upp och nedjogg. Totalt: 13,5 km. På fötterna: Asics Gel-Kayano 18.
  • Onsdag – 6 raka löpdagar satte lite spår så det blev en lugn mil + 20 min styrka framför Trädgårdsonsdag. På fötterna: Asics Gel-Kayano 18.
  • Torsdag – vila
  • Fredag – kort intervall. Stege 5 x (70 s – 50 s – 30 s) med lika lång vila 3:17 – 3:46 tempo. 2 + 2 km upp- och nedjogg. Totalt: 7,9 km. På fötterna: Asics Gel-Lyte33 2.
  • Lördag – Långpass – 21,7 km i 4:36 tempo. Försökte stegra farten efterhand. På fötterna: Asics Gel-DS Trainer 18.
  • Söndag – vila

Totalt: 65 km fördelat på 5 pass + ett styrkepass.

Det känns som om formen är på väg och kommande vecka är den tyngsta i träningsprogrammet då jag ska försöka få ihop drygt sju mil innan det är dags att slå av på mängden.

Comments are closed.

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes

Genom att fortsätta använda sidan godkänner du att vi använder cookies. mer information

Cookie-inställningarna på den här webplatsen är inställd på att "tillåta cookies" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter att använda den här webplatsen utan att ändra cookieinställningarna eller om du klickar "OK" nedan godkänner du detta.

Stäng